Trending and Latest News You Will Love to Read

ARY Network Channels Banned In UK

ARY Network has run a campaign against Editor-in-Chief Jang and Geo group Mir Shakil-ur-Rahman, falsely accusing him of being a traitor of Pakistan, RAW/Indian agent, American agent, CIA agent and committing blasphemy.

Britain’s media regulator, Ofcom and the British court’s verdict have cleared Jang and Geo group and its Editor-in-Chief Mir Shakil-ur-Rahman, successfully defeating a dishonest media campaign of vile and baseless accusations by Ary network. ARY had no evidence against Geo Group or Jang and lost the case.

According to reports, during the trial, lawyers for ARY had stated in court that the channel had aired accusations against Jang and Geo of working for foreign governments and agencies in response to an alleged attack by Geo. Lawyers for ARY claimed the content of its transmission was merely ‘opinion’ and that it was not meant to be fact. However, the court rejected ARY’s stance.

The British court ordered ARY to pay £3 million in damages and costs containing legal expenses. However, ARY failed to comply with the court’s orders. Hence, Ofcom has revoked all licenses of ARY Network after it allegedly declared bankruptcy on losing the case.

>